تحصیل در مدارس کانادا

تحصیل-در-مدارس-کانادا

تحصیل در مدارس کانادا با داشتن نظام یک پارچه آموزش، سطح بآموزشی بسیار بالا، محیط های چند فرهنگی، وجود مدارس شبانه روزی در کانادا، امکانات و شرایط به روز آموزشی و تحصیلی، امکان ادامه تحصیل مستقیم در دانشگاه ها و کالج ها از جمله ویژگی‌ های مراکز آموزشی کانادا محسوب می شود. قطعا والدینی که علاقه مند هستند تا فرزندانشان در کانادا تحصیل کنند، نیاز به اطلاعات زیادی در مورد آن دارند. نخستین گام برای تحصیل در مدارس کانادا بررسی شرایط تحصیلی دانش آموز است.

آموزش و پرورش کانادا

آموزش و پرورش کانادا دارای یک سیستم آموزش عمومی است. که توسط دولت های ایالتی و محلی ، تأمین مالی و نظارت می شود. آموزش و پرورش در حوزه استانی بوده و برنامه آموزشی تحت نظارت استان است. اغلب هم سیستم آموزشی در سراسر استان ها به یک صورت خواهد بود. دوران ابتدایی از سن 6 سالگی شروع می شود و 8 سال تحصیلی را شامل می گردد و دبیرستان معمولا سالهای 12-9 تحصیلی را در برمی گیرد و در تمامی مقاطع، دانش آموزان بین المللی را می پذیرد.

مقاطع تحصیلی در مدارس کانادا

  • ابتدایی (پایه ۱ تا ۶ از ۶ تا ۱۱ سال)
  • راهنمایی یا در اصطلاح کانادایی Junior Secondary (پایه ۷ تا ۹ از ۱۲ تا ۱۴ سال)
  • دبیرستان یا اصطلاحا Senior Secondary (پایه ۱۰ تا ۱۲ از ۱۵ الی ۱۷ سال)

تحصیلات در کانادا شامل دوره ی 12 ساله ابتدایی و دبیرستان خواهد بود که بعد از 12 سال دوره ها شامل مدارس فنی حرفه ای، کالج ها، دانشگاه ها، کالج های حرفه ای و خصوصی می شود. کالج ها نیز دوره های علم و فناوری، هنرهای کاربردی و تکنولوژی کاربردی هستند. کالج های خصوصی هم برنامه هایی نظیر خدمات اجتماعی، کامپیوتر، کشاورزی، لوله کشی و برقکاری، دوره های کسب و کار و … را ارائه می دهد.

تحصیل در مدارس کانادا

مدارس کانادا

مدارس در کانادا به دسه بخش تقسیم می شود. بخش اول مدارس دولتی، بخش دوم مدارس خصوصی، و بخش سوم مدارس شبانه روزی. تمامی این مدارس مقاطع ابتدایی، راهنمایی، و دبیرستان را پذیرش خواهند کرد و هر مدرسه ای بسته به نوع خود ویژگی های خاص خود را دارد که باهم به بررسی آن ها می پردازیم.

مدارس دولتی کانادا

تحصیل در این مدارس برای فرزندان شهروندان کانادایی و یا دارندگان اقامت دائم کانادا رایگان خواهد بود. اما دانش‌ آموزان بین المللی برای تحصیل در مدارس دولتی کانادا (Public Schools) باید شهریه ای که مدرسه مشخص کرده را پرداخت کنند. مدارس دولتی در کانادا از طریق بودجه فدرال این کشور و بر اساس قوانین استانی اداره می‌ شود. نظارت بر مدارس دولتی کانادا از طریق انجمن‌ های استانی صورت می‌ گیرد. کلاس‌ های مدارس دولتی در کانادا شلوغ و پر جمعیت است بنابراین پروسه ی اخذ پذیرش دانش‌ آموز به زمان بیشتری نیاز دارد. البته برای دانش‌ آموزان بین‌ المللی که شهروند کانادایی محسوب نمی‌ شوند، شامل هزینه می‌ گردد.

مدارس خصوصی در کانادا

مدارس خصوصی (Private Schools) در کانادا مانند مدارس دولتی این کشور هستند، تنها تفاوت بین مدارس خصوصی و مدارس دولتی فقط در شهریه و فعالیت های فوق برنامه می باشد. تفاوت ندارد که شهروند کانادا باشید و اقامت داشته باشید و یا یک شهروند بین المللی هستید، در هر صورت باید برای ثبت نام در مدارس خوصی شهریه پرداخت کنید. مدارس خصوصی در کانادا هر یک بسته به استان و امکانات خود فلسفه آموزشی مختص به خود دارند. و برای مثال برخی از آنها بر هنر و موسیقی متمرکز هستند. و برخی دیگر بر تقویت مهارت‌ های هوش اجتماعی تاکید دارند.

تحصیل در مدارس کانادا

مدارس شبانه روزی در کانادا

مدارس شبانه روزی (Boarding Schools) در کانادا مدارسی هستند، که کل سال را در مدرسه اقامت دارند و فقط آخر هفته ها و تعطیلات به خانه باز می گردند. دانش آموزان مدارس شبانه‌ روزی در کانادا طول روز را در سر کلاس های درس هستند و شب‌ ها در خوابگاه زندگی می‌ کنند. البته این خوابگاه‌ ها از استاندارد های بسیار بالایی نیز برخوردار است. بیشتر مدارس خصوصی کانادا از نوع شبانه روزی هستند. مهمترین مزیت مدارس شبانه‌ روزی در کانادا محسوب می‌شود. بدون شک تقویت روحیه زندگی گروهی و بالا بردن سطح سازگاری و زندگی اجتماعی در کانادا است. دانش آموزان در این مدارس برای زندگی در اجتماع آماده می‌ شوند. و زندگی گروهی با تمام الزامات و محدودیت‌ هایش را می‌ آموزند. از مزیت‌ های خوب تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا، یادگیری و تقویت سریع زبان انگلیسی و فرانسه است. البته تمامی مدارس خصوصی شبانه‌روزی دو زبانه نیستند. بستگی دارد به منطقه ای که دانش آموز زندگی می کند.

یکی از بهترین مدارس شبانه روزی کانادا، مدرسه ی Rutherford است. این مدرسه به صورت آنلاین هم دانش آموزان بین المللی را پذیرش می کند. دانش آموزان ایرانی می توانند همزمان در ایران، هم مدرسه ی ایرانی تحصیل کنند هم مدرسه ی کانادایی. به صورت آنلاین در داخل ایران دانش آموزان می توانند در کلاس های از راه دور و آنلاین مدرسه Rutherford شرکت کنند. نمایندگی رسمی این مدرسه بر عهده موسسه ی نیکا ویزا می باشد.

تحصیل در مدارس کانادا

مدرسه شبانه روزی Bodwell در کانادا

بادول یک مدرسه ی شبانه روزی در ونکوور در استان بریتس کلمبیا است. این مدرسه پایه های هشتم تا دوازدهم و همچنین دوره های پیش دانشگاهی را ارائه می کند و در پردیس زیبای بادول در ونکوور شمالی استان بریتیش کلمبیای کانادا واقع است. این دبیرستان در میان مدارس شبانه روزی کانادا به عنوان یک دبیرستان پیشتاز و جزو بیست مدرسه برتر کانادا شناخته می شود. جمعیت دانش آموزی متنوع این مدرسه، آن را به محیطی غنی و مهیج برای یادگیری، مطالعه، تفریح، سرگرمی و دوست داشتنی تبدیل کرده است. این کالج دارای خوابگاه بسیار خوب و محیط و جو این مدرسه بسیار مدرن و با بالاترین امکانات تحصیلی و آموزشی است. موسسه ی نیکاویزا نمایندگی رسمی مدرسه شبانه روزی Bodwell را بر عهده دارد.

مدارس آنلاین در کانادا

مزایای خوب مدارس آنلاین در کانادا باعث شده تا والدین فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام کنند. خصوصیات خوب این مدرسه ها مثل شهریه مناسب، عدم نیاز به پرداخت هزینه‌ های زندگی، عدم نیاز به ویزای دانش‌آموزی و ورود به دانشگاه‌های معتبر پس از کسب دیپلم، تنها تعدادی از مزایای تحصیل در مدارس کانادا بصورت آنلاین است. با تحصیل و قبولی در مدارس آنلاین کانادا که از داخل ایران انجام می شود راه مهاجرت و تحصیل در مقطع کارشناسی در بهترین دانشگاه های این کشور برای شما هموار خواهد شد. در این مقاله می توانید درباره مدارس آنلاین کانادا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

موسسه ی نیکاویزا با داشتن نمایندگی های زیادی از مدارس از جمله مدارسی که به صورت هم آنلاین هم روزانه هستند، توانسته پذیرش های زیادی را برای دانش آموزان دریافت کند. موسسه ی نیکا ویزا نمایندگی مدرسه Toronto-School در شهر تورنتو را بر عهده دارد. پذیرش از این مدرسه از طریق نیکاویزا نیاز به مدرک زبان نخواهد داشت. جهت ثبت نام در مدارس آنلاین کانادا با ما در ارتباط باشید.

هزینه تحصیل در مدارس کانادا

پس از آشنایی با مباحث تحصیل و انواع مدارس، نکته قابل توجه در رابطه با هزینه های تحصیل در مدارس کانادا می باشد. همانطور که گفته شد، تحصیل در مدارس دولتی نیز برای دانش آموزان بین المللی شامل هزینه خواهد بود.

  • شهریه مدارس دولتی کانادا بسته به رتبه بندی علمی و رفاهی آنها ۱۳ تا ۱۵ هزار دلار در سال است.
  • هزینه های مدارس شبانه روزی (همراه با هزینه های خوابگاه) در کانادا بین 40 تا 50 هزار دلار است.
  • شهریه مدارس خصوصی در رنج ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار می باشد. (هزینه محل سکونت بر عهده دانش آموز خواهد بود)
  • شهریه مدارس آنلاین کانادا (تحصیل از ایران) بین 8 تا 10 هزار دلار می باشد.

ویزای همراه دانش آموزی کانادا

دانش آموزانی که سن آن ها کمتر از 17 سال باشد، می توانند والدین خود را به عنوان سرپرست یا قیم معرفی نمایند و برای آنها از طریق ویزای همراه اقدام نمایند. ویزایی که والدین فرد دریافت می کنند (ویزای گاردین) تا زمانی که فرزند آن ها در کانادا در حال تحصیل می باشند، معتبر خواهد بود. لازم به ذکر است والدینی که از طریق ویزای همراه دانش آموز وارد کشور کانادا می شوند، اجازه کار را نخواهند داشت. بنابراین فرد باید هزینه های زندگی خود را در کانادا داشته باشد و همچنین برای اینکه شانس ویزا شدن پایین نیاید، باید وابستگی خود به ایران را از طریق وابستگی عاطفی، کاری، مالی و… اثبات نمایند.

مدارک مورد نیاز ویزای دانش آموزی کانادا

اولین گام برای اخذ ویزای تحصیلی برای دانش آموز این می باشد که نامه اخذ پذیرش را از مدرسه مورد نظر دریافت کرده باشد. مدارک لازم برای اخذ پذیرش از مدارس کانادا موارد زیر می باشد.

  • گذرنامه معتبر دانش آموز
  • ترجمه رسمی تمام صفحات شناسنامه متقاضی
  • ترجمه رسمی کارنامه تحصیلی متقاضی
  • اطلاعات شخصی مانند مشخصات پدر و مادر متقاضی
  • کارت واکسیناسیون

متقاضی باید هزینه کامل یک سال تحصیلی را در همان ابتدا پرداخت کند. علاوه بر پذیرش مدرسه، فرد بایستی مدارکی را برای اخذ ویزای تحصیلی ارائه نماید که شامل موارد زیر می باشد:

  • ارائه اسناد مالی برای اثبات مخارج زندگی و تحصیل
  • پاسپورت معتبر
  • استادی پلن
  • عکس دیجیتالی
  • نامه پذیرش از مدرسه و پرداخت شهریه

اقامت پس از تحصیل در مدارس کانادا

متقاضیانی که تحصیلات خود را در مدارس کانادا به اتمام می رسانند، یا باید برای مقاطع بالا تر اقدام نمایند یا باید پس از پایان دوره ویزای موقت، کشور کانادا ترک نمایند. دانش آموزانی که مدرک دیپلم کانادایی را اخذ می کنند ( به صورت آنلاین یا حضوری) پس از پایان دوران تحصیل در مدارس کانادا، به راحتی می توانند وارد دانشگاه ها و یا کالج های کانادا شوند و دوباره برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایند. با تحصیل در مدارس کانادا به مدت 4 سال نیازی به ارائه مدرک زبان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور نخواهد بود. از طرفی سهمیه مقطع کارشناسی دانشگاه های کانادا 75 تا 80 درصد به کسانی تعلق دارد که دیپلم این کشور را اخذ کرده اند.

لیست مدارس کانادا برای پذیرش عالی و مطمئن کدام هستند؟

Bodwell international boarding school
Toronto E-school
Rutherford high school

آیا تحصیل رایگان در مدارس کانادا امکان پذیر است؟

خیر. نظام آموزشی این کشور تحصیلات رایگان برای دانش آموزان بین المللی ارائه نمی کند.

آیا امکان اخذ ویزای همراه دانش آموزی کانادا وجود دارد؟

بله. برای والدین ویزای همراه گاردین می توان گرفت.

هزینه تحصیل در مدارس دولتی کانادا چقدر است؟

متغییر می باشد. ولی میانگین حدود 15 هزار دلار است.

آیا امکان تحصیل آنلاین وجود دارد؟

بله. شما می توانید فرزند خود را در مدرسه کانادایی ثبت نام کنید و از ایران کلاس ها را به صورت آنلاین دنبال کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *