بورسیه تحصیلی در انگلستان

هزینه های زندگی و تحصیل در کشور انگلستان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بالاتر می باشد، اما متقاضیان می توانند با دریافت بورسیه از دانشگاه های این کشور بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل را پوشش دهند.

دانشگاه آکسفورد، به صورت سالیانه حدود 140 بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی ارائه می نماید. این بورسیه براساس سوابق تحصیلی و تحقیقاتی هر دانشجو اعطا می گردد. همچنین دانشگاه ادینبورگ به دانشجویان برجسته ای که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارند بورسیه ای اعطا می نماید که با استفاده از آن دانشجویان می توانند هزینه های تحصیل و زندگی در انگلستان را کاهش دهند.

دانشگاه بریستول نیز برای کمک به بهترین و درخشانترین دانشجویان بین المللی حدود 500 هزار پوند سرمایه گذاری نموده است. تخفیف در شهریه در این دانشگاه از 5000 تا 20000 پوند را شامل می شود. دانشگاه وست برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در انگلیس، کمک هزینه ای به دانشجویان بین المللی که از کشور های در حال توسعه آمده اند پرداخت می نماید.

ردیفنام موسسات و دانشگاه هایی که بورسیه تحصیلی اعطا می کنند
1بورسیه دانشگاه بریستول
2بورسیه دانشگاه ادینبورگ
3بورسیه دانشگاه وست
4بورسیه دانشگاه شفیلد
5بورسیه دانشگاه ناتینگهام
6بورسیه تحصیلی Donna Bull برای دوره A Level
7بورسیه تحصیلی Castle Smart
8بورسیه کالج امپریال لندن
9بورسیه تحصیلی چونینگ
10بورسیه دانشگاه کینگستون

چه کسانی می توانند بورسیه دریافت کنند؟

یکی از سخت ترین مراحل اپلای بورسیه های تحصیلی می باشد زیرا رقابت و تقاضای زیادی برای دریافت این بورسیه ها وجود دارد. سالیانه هزاران متقاضی از سراسر جهان برای انواع مختلف بورسیه های دانشگاهی و دولتی در انگلستان اقدام می کنند که فقط درصد محدودی از متقاضیان نسبت به دیگران رزومه و سوابق تحصیلی بهتری دارند انتخاب می شوند. بالا بودن هزینه های زندگی و تحصیل در انگلستان نیز موجب شده که اغلب افراد امکان تحصیل و زندگی در انگلیس را بدون در اختیار داشتن بورسیه نداشته باشند.

پیش از اقدام برای بورسیه قبل از هر چیز به طور کامل شرایط رزومه تحصیلی خود را بسنجید. اگر رزومه شما دارای معدل و نمراتی بالا بوده، نمره آیلتس یا GRE شما بالاتر از حد متوسط است، مقالات پژوهشی دارید و… شانس دریافت بورسیه را خواهید داشت.

همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات جامع در مورد شرایط تحصیل و زندگی در انگلیس به مقاله ی ویزای تحصیلی انگلستان مراجعه کنید.

شرایط تحصیل رایگان در انگلستان

به طور کلی تحصیل در انگلستان برای دانشجویان خارجی مستلزم پرداخت هزینه می باشد. تحصیل رایگان در مقاطع مختلف در این کشور تنها در شرایطی امکان پذیر است که دانشجویان فاند یا بورسیه تحصیلی دریافت کرده باشند.

با توجه به بالا بودن هزینه های تحصیل در این کشور، شمار زیادی از متقاضیان در جستجوی دریافت بورسیه های تحصیلی می باشند. بنابراین رقابت در این زمینه بسیار شدید و همواره دانشجویان برتر و ممتاز موفق به دریافت بورسیه های تحصیلی می شوند.

بورسیه های کشور انگلیس برای دانشجویان در سطح بین الملل

دانشگاه های انگبورسیه های تحصیلی بسیار زیادی برای دانشجویان خارجی به خصوص در مقاطع بالاتر و تحصیلات تکمیلی ارائه می دهند. برای مثال:

نمونه هایی از دانشگاه های برتر که بورسیه های تحصیلی متنوعی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند عبارتند از:

بورسیه تحصیلی در انگلستان عمدتا شامل هزینه های زندگی و تحصیل، هزینه های درخواست ویزا، هزینه های حمل و نقل، هزینه خورد و خوراک و حتی هزینه بلیط رفت و برگشت به این کشور می باشد.

انواع بورسیه های تحصیلی در انگلستان

همانند اکثر کشورهای دیگر، بورسیه تحصیلی در کشور انگلستان به دو قسمت دولتی و دانشگاهی تقسیم می شوند.

بورسیه های دولتی انگلستان

دولت بریتانیا از اصلی ترین منابع ارائه دهنده بورسیه های تحصیلی در این کشور است که دانشجویان در سطح بین الملل این امکان را دارند که برای بورسیه های آن در خواست دهند. مشهورترین این بورسیه ها عبارتند از:

Chevening Scholarship

بورسیه چونینگ، نوعی بورسیه مشهور دولت انگلیس ویژه متقاضیانی از برخی از کشور های جهان است که ایران را نیز شامل می شود.این متقاضیان قصد دارند در یکی از دوره های یک ساله کارشناسی ارشد در دانشگاه های انگلستان شرکت کنند.این بورسیه به صورت فول فاند می باشد، به این شکل که علاوه بر هزینه شهریه، هزینه های زندگی دانشجویان و حتی بلیط سفر آنها به کشور انگلیس را نیز در برمی گیرد.

Scotland Saltire Scholarships

دولت اسکاتلند با همکاری با دانشگاه های انگلیس (مانند دانشگاه ادینبرا) به دانشجویان کانادایی، آمریکایی، چینی، ژاپنی و پاکستانی که قصد ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در زمینه های تکنولوژی، علوم، صنایع خلاق، انرژی های پاک و تجدید پذیر و علوم پزشکی در یکی از دانشگاه های اسکاتلند را داشته باشند، بورسیه ای به ارزش 8000 پوند اعطا می نماید.

Commonwealth Masters Scholarships

این بورسیه مخصوص متقاضیانی از منطقه کشورهای مشترک المنافع می باشد (شامل ایران نمی شود)، که قصد ادامه ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را در کشور انگلیس دارند و از سمت دپارتمان توسعه ی بین المللی دولت بریتانیا DFID تامین می شود. این بورسیه هزینه های پرواز، زندگی، شهریه، گرنت پژوهشی و دیگر هزینه های جانبی را شامل می شود.البته در مقطع دکترا نیز بورسیه کشورهای مشترک المنافع شرایط نسبتا مشابهی را شامل می شود.

بورسیه های دانشگاهی انگلستان

اکثر دانشگاه های انگلستان فاند ها، بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان بین المللی مستعد از سراسر جهان در نظر می گیرند که در تامین و پرداخت هزینه های تحصیل به آن ها کمک کنند. برخی از مهم ترین بورسیه های دانشگاهی انگلیس عبارتند از:

Gates Cambridge Scholarships

یکی از اصلی ترین بورسیه های دانشگاه کمبریج است که به صورت فول فاند بوده و تمامی دانشجویان بین المللی در کلیه مقاطع تحصیلات تکمیلی در هر رشته ای می توانند برای آن اقدام کنند و تمامی هزینه های زندگی و تحصیل را شامل می شود. همچنین برخی از بورسیه های متنوع دانشگاه کمبریج مربوط به کشور یا رشته ای خاص است. بنابراین پذیرفته شدگان در این دانشگاه گزینه های متعددی برای اپلای خواهند داشت و همچنین لازم به ذکر است که رقابت موجوددر این زمینه بسیار شدید است.

Clarendon Scholarship at University of Oxford (UK)

آکسفورد و کمبریج از بهترین دانشگاه های کشور انگلیس بوده که در انواع مختلف رتبه بندی های جهانی نیز به عنوان ده دانشگاه برتر جهان نیز به شمار می آیند. بیشتر از 140 بورسیه مختلف در دانشگاه آکسفورد ارائه می شوند که دانشجویان می توانند برای برخی از آن ها اقدام کنند. بورسیه کلرندون از نوع فول فاند می باشد و تمامی هزینه های تحصیل از جمله شهریه و هزینه های زندگی را در بر می گیرد. معیار انتخاب افراد برای این بورسیه و پذیرش آن ها در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی این دانشگاه، رزومه و سوابق تحصیلی درخشان آن هاست.

Edinburgh Global Research Scholarships

دانشگاه ادینبرا بهترین دانشگاه کشور اسکاتلند و یکی از مهم ترین و برترین دانشگاه های جهان است. این دانشگاه به 30 نفر از دانشجویان بین المللی که قصد انجام پژوهش در یکی از رشته های دکتری دانشگاه ادینبرا را داشته باشند، بورسیه ای ارائه می دهد. بورسیه دانشگاه ادینبرا مابه التفاوت بین شهریه دانشجویان بین المللی و بومی را پرداخت کرده و هزینه های دیگر را شامل نمی شود.

University of Sussex Chancellor’s International Scholarships

دانشگاه ساسکس برای دانشجویان بین المللی در بیشتر دپارتمان ها بورسیه های متفاوتی را ارائه می دهد. متقاضیانی که در یکی از دوره های تحصیلات تکمیلی آموزش محور پذیرش شده و دارای رزومه تحصیلی قوی و درخشانی هستند واجد شرایط دریافت بورسیه دانشگاه ساکس هستند. مدت زمان اعتبار این بورسیه یکسال می باشد و به صورت تخفیف 50% شهریه به دانشجویان ارائه می شود.

Bristol University Think Big Scholarships

دانشگاه بریستول در سال گذشته بیش از 500,000 پوند به دانشجویان بین المللی اعطا نمود تا امکان تحصیل در این دانشگاه برایشان فراهم شود.بورسیه مشهور دانشگاه بریستول Think big در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه شده و رنجی میان 5000 تا 20,000 پوند را شامل می شود.

University of West London International Ambassador Scholarships

دانشگاه وست لندن متقاضیان مستعد که برای این دانشگاه اپلای می کنند را شناسایی کرده و حمایت های مالی خود را از آن ها به عمل می آورد. دانشجویانی که برای مقاطع کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه اقدام می کنند، می توانند برای این بورسیه اپلای کنند. دانشجویان تحت عنوان سفیر فرهنگی دانشگاه عمل کرده و هرکدام بورسیه ای تا 5000 پوند را دریافت می کنند.

University of West England Chancellor’s Scholarships

دانشگاه وست انگلستان سالیانه مبلغی بیش از 100,000 پوند جهت بورسیه دانشجویان بین المللی اختصاص می دهد. این بورسیه شهریه یکسال تحصیل دانشجویان را پرداخت می کند و شامل دوره های کارآموزی در دفتر توسعه بین الملل و دیگر دپارتمان ها می شود. دانشگاه وست بورسیه های دیگری مانند UWE Millennium Development Scholarships که شامل 50% تخفیف شهریه در برخی از رشته ها می شود را به دانشجویان بی المللی ارائه می دهد.

Sheffield Hallam University Transform Together Scholarships

این بورسیه مختص دانشجویان اتحادیه اروپا و دانشجویان بین المللی بوده که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و یا تحصیلات تکمیلی به صورت تمام وقت را در دانشگاه شفیلد دارند. دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آموزش محور برای نخستین سال تحصیلی خود با دریافت این بورسیه می توانند از تخفیف 50% در شهریه برخوردار شوند.

University of Westminster Undergraduate Scholarships for Developing Country Students (UK)

در بین دانشجویان بین المللی رقابت شدیدی برای دریافت بورسیه فول فاند دانشگاه وست مینیستر جریان دارد اما این بورسیه ویژه دانشجویان از کشورهای در حال توسعه و با درآمد متوسط است که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند. این بورسیه شامل شهریه، هزینه های زندگی، خوابگاه، هزینه های جانبی تحصیل و بلیط هواپیما می شود. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه باشید می توانید برای بورسیه Westminster Vice_Chancellors Scholarships نیز اقدام نمایید.

Warwick Chancellor’s International Scholarships

این بورسیه ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه وارویک بوده و سالیانه به دانشجویان برتر مقطع دکتری اهدا می شود. این امکان برای تمامی دانشجویان اتحادیه اروپا و دانشجویان بین المللی فراهم است که برای این بورسیه که شامل شهریه و هزینه های زندگی می شود اقدام نمایند.

Developing Solutions Scholarships at University of Nottingham

دانشگاه ناتینگهام به متقاضیان اهل کشورهای آفریقا، هند و دیگر کشورهای در حال توسعه از منطقه کشورهای مشترک المنافع که قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد را دارند و می خواهند پس از اتمام تحصیل تغییری مثبت در جهت رشد و توسعه کشور خود ایجاد کنند، بورسیه هایی را در قالب 50 تا 100% تخفیف در شهریه اعطا می کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارتباط مستقیم با مشاورین مجرب موسسه ابر نیکان ایرانیان می توانید با تکمیل فرم ارزیابی رایگان شرایط خود را امکان سنجی کنید.


Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/nikavisa/public_html/wp-content/themes/flatsome/inc/shortcodes/share_follow.php on line 29

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *