شرایط تحصیل در کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

کانادا کشوری است که در سالیان اخیر به مقصد محبوب مهاجرت تحصیلی در بین دانشجویان بین المللی تبدیل شده است و قطعا از هر لحاظ کشوری توسعه یافته، پیشرفته و مدرن محسوب می شود. جامعه چند فرهنگی، تنوع زیاد ملیت ها و فرهنگ های گوناگون، امنیت و سطح رفاه اقتصادی بالا و خدمات اجتماعی مناسب، کانادا را به مقصدی جذاب و ایده آل برای زندگی تبدیل کرده است. کشور کانادا دارای دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی می باشد که دانشجویان می توانند به هر دو زبان انگلیسی و یا فرانسوی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های کانادا تحصیل کنند. همچنین کانادا در جذب دانشجویان بین المللی رتبه سوم را در جهان پس از آمریکا و استرالیا از آن خود کرده است.


مزایای تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا یکی از سریع ترین و مطمئن ترین روش های مهاجرت به این کشور و همچنین بهترین راه دریافت اقامت دائم کانادا می باشد. کانادا یکی از امن ترین کشور های جهان و دارای پایین ترین میزان جرم و جنایت می باشد. شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه ها و کالج های کانادا از تمامی کشور های انگلیسی زبان جهان، به خصوص کشور های مشابه و هم تراز مانند آمریکا و انگلستان و استرالیا به مراتب ارزان تر می باشد.

  • کیفیت بالای آموزش در دانشگاه های کانادا
  • مقرون به صرفه بودن هزینه آموزش و تحصیل
  • فرصت ارتقاء و تقویت مهارت های زبانی
  • امکان کار دانشجویی ضمن تحصیل
  • تنوع بسیار بالای فرهنگی
  • برخورداری از تمامی امکانات یک شهروند عادی
  • امکان دریافت ویزای کار یا به اصطلاح PGWP پس از تحصیل
  • امکان دریافت ویزای همراه برای والدین، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال
ویزای تحصیلی کانادا

حداقل شرایط مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

دانشگاه مک گیل، تورنتو، بریتیش کلمبیا سه دانشگاه برتر کانادا در بین ۵۰ دانشگاه برتر جهان است که گواه بر کیفیت آموزشی بسیار بالا در این کشور می باشد. علاوه بر این دانشگاه آلبرتا با رتبه ۱۰۹ و همینطور سایر دانشگاه های کانادا نیز از رتبه های بسیار عالی برخوردارند و باعث اعتبار بخشی بسیار بالا به سیستم آموزشی این کشور می باشند. استاندارد های بالای دانشگاه های کانادا سبب شده است مدارک اخذ شده از این دانشگاه ها در تمامی کشورها معتبر باشد و فرصت های شغلی بسیار زیادی را پیش روی فارغ التحصیلان قرار داده است. شرایط عمومی مورد نیاز برای پذیرش از دانشگاه ها و کالج های معتبر کانادا شامل موارد زیر می باشد:

  • هزینه یک سال تحصیل و زندگی در کانادا را باید داشته باشید و بتوانید تمکن مالی مناسب را به سفارت نشان دهید.
  • معدل شما برای شانس بیشتر پذیرش از کالج ها و دانشگاه های کانادا باید بالای ۱۴ باشد.
  • مدرک و نمره زبان مورد نظر دانشگاه مقصد را داشته باشید.

آزمون های اصلی زبان انگلیسی پذیرفته شده توسط دانشگاه های کانادا

IELTSآزمون زبان انگلیسی در سطح پیشرفته
TOEFLسنجش سطح توانایی دانش زبان انگلیسی توسط موسسه ی ETS آمریکا
CELPIPاین آزمون بر مبنای لهجه ی کاملا کانادایی توسط اداره مهاجرت کانادا (IRCC) طراحی شده است.
PTEبیشتر مورد قبول کشور استرالیا می باشد اما برخی از رشته ها و مقاطع تحصیلی در کانادا نیز این مدرک را قبول دارند.
CAELارزیابی زبان انگلیسی دانشگاهی در کانادا
CANTESTنوعی تست زبان انگلیسی برای دانش آموزان و کارآموزان
MELABتست ارزیابی زبان انگلیسی در ایالت میشیگان
DUOLINGOیک آزمون تطبیقی مبتنی بر کامپیوتر
ویزای تحصیلی کانادا

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در کانادا

اخذ پذیرش تحصیلی کانادا به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رشته ی تحصیلی مورد درخواست
  • دانشگاه مورد نظر برای ادامه ی تحصیل
  • دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده اید
  • معدل
  • سابقه ی کاری ( برای برخی از رشته ها )
  • گپ تحصیلی

تحصیل در دبیرستان های کانادا

مدارس متوسطه ی بین المللی در کانادا، موسسات آموزشی دولتی هستند که تحت نظارت مستقیم وزارت آموزش و پرورش کانادا قرار دارند. بسیاری از دبیرستان های دولتی در کانادا، به صورت فعالانه دانش آموزان بین المللی را از سراسر جهان جذب می کنند.

زبان اصلی آموزش در این مدارس کانادایی به استثنای شهر کبک که به زبان فرانسوی است، انگلیسی می باشد. همچنین در بسیاری از مدارس زبان انگلیسی را به عنوان زبان اول و فرانسوی را به عنوان زبان دوم به دانش آموزان آموزش می دهند و همینطور دوره های زبان دیگر مانند آلمانی، اسپانیایی و … نیز در دسترس است.

دوره ها و برنامه های درسی دانش آموزان تا حدودی از مدرسه به مدرسه متفاوت است، اما به طور کلی تمامی مدارس متوسطه عمومی کانادا با مجموعه ای از استاندارد های دولتی مطابقت دارند. هزینه های تحصیل برای دانش آموزان بین المللی به مراتب کمتر از مدارس خصوصی است. برخی از مدارس دارای خوابگاه هستند و بسیاری از آن ها شرایط زندگی با خانواده کانادایی ( HOMESTAY FAMILIES ) را برای دانش آموزان فراهم می کنند.

یکی از مهم ترین مزیت هایی که علاقه مندان به تحصیل در مدارس کانادا به آن دست پیدا می کنند امکان ورود به دانشگاه های برتر کانادا بعد از فارغ التحصیلی از مقطع دبیرستان می باشد. تحصیل در مدارس کانادا می تواند به عنوان یک سرمایه گذاری سودآور در آینده فرزندتان باشد؛ به این دلیل که درآمدی که افراد فارغ التحصیل تحصیلکرده در کانادا به دست می آورند، مبلغی در حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار کاناداست. بنابراین تحصیل در مدارس کانادا می تواند پلی به سوی آینده ای روشن برای فرزندان شما باشد.

ویزای تحصیلی کانادا

تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی

آن دسته از متقاضیانی که علاقه مند به تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کانادا هستند و تنها دارای مدرک دیپلم متوسطه می باشند باید دوره ی پیش دانشگاهی خود را در کشور کانادا سپری کنند تا مجوز ورود به دانشگاه های این کشور برای آن ها صادر شود.

یکی از شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا کسب نمره ی ۶ در آزمون بین المللی آیلتس می باشد که البته متقاضیان می توانند نمراتی معادل به این را در آزمون تافل کسب نمایند. همچنین دانشجویان این امکان را دارند که دوره های زبان انگلیسی را در کشور کانادا سپری کرده و نمره ی زبان مورد نظر را برای ورود به دانشگاه به دست آورند. بر طبق قوانین جدید ارائه ی مدرک زبان دولینگو با حداقل نمره ی ۱۰۰ برای گرفتن پذیرش از دانشگاه امکان پذیر است .

متقاضیانی که برای ادامه ی تحصیل و حضور در دانشگاه های کانادا تقاضانامه را تکمیل کرده اند باید این نکته را نیز در نظر بگیرند که هزینه های زندگی در مقطع کارشناسی به صورت ماهیانه چیزی حدود ۶۰۰ تا۸۰۰ دلار کانادا می باشد که این مبلغ کلیه هزینه های زندگی از جمله هزینه محل سکونت، رفت و آمد، غذا، بیمه و دیگر هزینه هایی که دانشجو بابت زندگی دانشجویی در کانادا باید بپردازد را شامل می شود. اکثر دانشجویان برای تامین این هزینه ها ملزم به کار هستند. یافتن کار دانشجویی در کانادا بستگی زیادی به آگاهی و اطلاع از زبان های مختلف، توانایی ها و مهارت های فردی او زمانی که وارد کشور کانادا شده است و عوامل دیگر دارد.

شهریه مقطع لیسانس در دانشگاه های کانادا از حدود ۱۵ هزار دلار کانادا آغاز می شود و دانشجو موظف است این مبلغ را برای یک سال تحصیلی پرداخت نماید. البته مبلغ شهریه با توجه به رشته ی انتخاب شده از سوی دانشجویان تعیین می گردد. برای مثال اغلب رشته های هنر و علوم انسانی شهریه پایین تری را شامل می شوند. این در حالی است که هزینه تحصیل در کانادا در رشته های پزشکی و مهندسی در قیاس با سایر رشته ها بالاتر است.


تحصیل در کانادا با معدل پایین دیپلم

تعدادی از متقاضیان آن دسته از افرادی هستند که دیپلم خود را با معدل پایین اخذ کرده و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا را دارند و تحصیل در این کشور با معدل پایین دیپلم برای این متقاضیان دغدغه شده است. لازم به ذکر است که اگر متقاضی هنوز دیپلم خود را اخذ نکرده است، باید سعی کند تا واحد های باقیمانده را با نمرات بالاتری به اتمام برساند. به طور معمول این متقاضیان شرایط عمومی تحصیل در کانادا را ندارند.

باید به این نکته توجه داشت که افرادی که در موسسات آموزشی مسئول پذیرش دانشجویان هستند بر این قضیه واقف اند که معدل پایین در همه ی موارد بیانگر صد در صد وضعیت هوشی پایین یک فرد نیست. بر همین اساس بیان دلایل کافی و قانع کننده برای افت تحصیلی به وجود آمده برای دانشجو می تواند تا حدی تاثیر منفی معدل پایین را کاهش دهد.

علاوه بر این تعدادی از کالج ها و دانشگاه ها هم شرایط پذیرش مشروط را برای دانشجو فراهم می کنند. به این معنی که دانشجو در موسسه ی مربوطه پذیرفته می شود و تحصیل خود را شروع می کند و تا زمانی که معدل دانشجو از معدل تعیین شده از سوی موسسه ی مورد نظر پایین تر نرود دانشجو می تواند به تحصیل خود ادامه دهد. در نهایت متقاضی باید این نکته را مد نظر داشته باشد که معمولا کالج ها نسبت به دانشگاه ها شرایط مناسب تر و آسان تری را برای پذیرش دارند. بنابراین اقدام برای تحصیل در کالج های کانادا می تواند شانس پذیرش دانشجو را بالاتر ببرد.

در زیر به تعدادی از عواملی که می تواند به جبران معدل پایین دانشجو تا حد زیادی کمک کند اشاره می کنیم:

  • ارائه‌ ی مدرک آزمون GRE یا GMAT
  • سوابق کاری
  • برجسته کردن نقاط قوت کارنامه ( ممکن است تعدادی واحد درسی در کارنامه شما وجود داشته باشد که قصد ادامه تحصیل در آن زمینه ها را نداشته باشید و این دروس معدل کل شما را پایین آورده باشد در چنین شرایطی شما باید عملکردتان را در دروسی که مربوط به رشته تحصیلی مورد نظرتان است برجسته کنید. )
  • شرکت در دوره های آماده سازی ( PATHWAY PROGRAMS )

تعدادی از این دوره ها به شرح زیر است:

  • Bachelor’s Pathway
  • Pre-Master
  • Year one
  • Foundation

تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا نیاز به مدرک کارشناسی ۴ ساله با معدل حداقل ۱۴ و توصیه نامه از اساتید پیشین، ترجمه ی رسمی آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات، ارائه ی انگیزه نامه و اثبات تمکن مالی خود را دارند. دانشجویان برای تحصیل در رشته های مدیریت، بیزنس، رشته های حسابداری و مالی باید مدرک GMAT داشته و به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند و بتوانند مدرک زبان آیلتس با دست کم نمره ۶.۵ را به دانشگاه ارائه کنند.

دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که برای دریافت کمک هزینه تحصیلی و فعالیت داشتن در زمینه ی تدریس و تحقیقات، داشتن مدرک زبان و تسلط کامل به زبان انگلیسی امری ضروری محسوب می شود. دوره های کارشناسی ارشد یک ساله و دو ساله هستند و به دو صورت کورس محور ( COURSE BASED ) و ریسرچ محور ( RESEARCH BASED ) برگزار می شوند.

  • در دوره های آموزش محور و یا کورس محور، دانشجو ملزم به گذراندن واحد های درسی و شرکت در کلاس های درس است.
  • در دوره های پژوهش محور و یا ریسرچ محور، دانشجو باید به کمک استاد راهنمای خود در ارتباط با یک موضوع تحقیق کند و در انتهای کار پایان نامه ارائه کند.
  • البته باید به این موضوع اشاره کنیم که برخی از رشته های فوق لیسانس به صورت ترکیبی ( آموزش محور و تحقیق محور ) هستند.

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا برای دانشجویان خارجی، بین ۱۵ تا ۲۱ هزار دلار کانادا سالیانه متغیر است. دوره های فوق لیسانس در کانادا عموما از ماه سپتامبر آغاز می شود. شانس دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا در مقطع فوق لیسانس به عوامل متعددی از جمله مدرک زبان، آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات، مرتبط بودن رشته ی کارشناسی با کارشناسی ارشد، سوابق کاری، ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته و دانشگاه مورد نظر، تعداد مقاله های چاپ شده و دوره های آموزشی گذرانده شده بستگی دارد.


تحصیل در کانادا در مقطع دکترا

با توجه به این که دولت کانادا برای دانشجویان دکترا شرایط ویژه ای از جمله ارائه ی انواع بورسیه ی تحصیلی و فاند در نظر گرفته است؛ سالیانه درخواست برای تحصیل در مقطع دکترا از سوی دانشجویان بین المللی رو به افزایش است.

دوره ی دکترا در کانادا بسته به دانشگاه و رشته ی تحصیلی ۴ تا ۶ سال طول می کشد. لازم به ذکر است دوره های دکترا در کانادا بر پایه ی تحقیق و ارائه ی پایان نامه برگزار می شود.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا در مقطع دکترا

  • رزومه بسیار قوی
  • داشتن مدرک فوق لیسانس با حداقل معدل ۱۴
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • ارائه ی توصیه نامه اساتید
  • معرفی نامه
  • نمره مناسب در یکی از آزمون های استاندارد زبان (آیلتس ۶.۵ به بالا و در برخی از رشته ها به مدرک GMAT یا GRE نیاز هست )

*ضعیف بودن سطح زبان انگلیسی و یا فرانسوی و یا عدم ارائه ی رزومه ی قوی، می تواند باعث ایجاد تاثیر منفی در پروسه ی پذیرش در مقطع دکترا شود و شانس پذیرش را کمتر کند.
*دانشجو برای اخذ پذیرش از برخی دانشگاه ها مستلزم شرکت در مصاحبه می باشد.
هزینه های تحصیل در مقطع دکترا در کانادا با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت می باشد و سالیانه حدودا بین ۸ تا ۱۸ هزار دلار کانادا متغییر است.


اخذ ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا، اجازه نوعی اقامت موقت در این کشور است که امکان تحصیل، کار و زندگی را برای متقاضی فراهم می کند و در شرایط کنونی یکی از پر طرفدارترین راه های مهاجرت و ورود به خاک کشور کانادا می باشد. حداقل سن جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا ۶ سال می باشد و متقاضیان ابتدا باید در یکی از مراکز آموزشی کانادا مانند مدارس، کالج ها و یا دانشگاه های کانادا پذیرفته شوند.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

بر طبق گزارش سازمان ملل متحد، کانادا از سال ۱۹۹۴ در لیست ۱۰ کشور برتر جهان برای زندگی قرار دارد و سه شهر تورنتو، ونکوور و کلگری در بین ده شهر برتر دنیا هستند. این یکی از دلایل مهم برای سرازیر شدن تعداد بالای مهاجران به این کشور می باشد، که در چند سال اخیر به دلیل هزینه کمتر ویزای تحصیلی کانادا، این نوع ویزا بیشترین محبوبیت را پیدا کرده است. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا (Study Permit) به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • تکمیل فرم درخواست
  • گواهی سلامت پزشکی
  • پاسپورت معتبر (با تاریخ اعتبار کافی)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی
  • نامه پذیرش از دانشگاه DLI UNIVERSITY
  • ارائه مدرک زبان معتبر درخواست شده از دانشگاه کانادا
  • انگیزه نامه (SOP)
  • قبولی در آزمون های GRE و GMAT برای برخی از رشته ها و دانشگاه ها
  • استادی پلن (study plan)

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

یکی از دغدغه های بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا، اهمیت مدرک آیلتس برای مهاجرت است. از شرایط تحصیل در کانادا داشتن نمره آیلتس حداقل ۶ به بالا می باشد. اما این امکان وجود دارد که حتی بدون مدرک زبان و یا با نمره آیلتس پایین نیز اقدام به اخذ پذیرش از برخی دانشگاه های این کشور کنید. شرایط به این صورت است که قبل از شروع ترم تحصیلی باید در دوره های زبان پیش نیاز دانشگاه شرکت کنید و به سطح مورد نظر دانشگاه مربوطه برسید. بعد از گذراندن این دوره دیگر نیازی به ارائه مدرک زبان نیست.


هزینه های تحصیل در کانادا

شهریه تحصیل در موسسات آموزشی مختلف چقدر است؟ به صورت کلی هزینه های تحصیل در کانادا بیشتر به رشته بستگی دارد تا به شهر یا دانشگاه.

نوع مدرسه یا دانشگاههزینه تحصیل سالیانه
مدارس دولتی کاناداحدودا بین ۱۳ تا ۱۶ هزار دلار کانادا
مدارس خصوصی کاناداحدودا بین ۱۳ تا ۲۵ هزار دلار کانادا
مدارس شبانه روزی کاناداحدودا بین ۳۵ تا ۶۰ هزار دلار کانادا
کالج های کاناداحدودا بین ۱۲ تا ۱۷ هزار دلار کانادا
دانشگاه های کاناداحدودا بین ۱۵ تا ۳۰ هزار دلار کانادا

هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا

یکی از شرایط تحصیل در کانادا پیش بینی هزینه ها و توانایی پرداخت آنها می باشد. هزینه های زندگی یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب کشور مورد نظر برای تحصیل و مهاجرت است. هزینه های زندگی نسبت به شهر محل تحصیل شما متفاوت می باشد. در شهرهای کوچکتر هزینه ها پایین تر است اما فرصت های کاری محدودتری در اختیار شما قرار می گیرد و در عوض در شهرهای بزرگتر فرصت های شغلی بیشتر و بافت جمعیتی متنوع تری وجود دارد. به طور کلی هزینه های زندگی ارتباط مستقیمی با سبک زندگی افراد و محل اقامت فرد بستگی دارد. این انتخاب شماست که شهر گران و شلوغی را برای تحصیل انتخاب کنید و در آینده فرصت های شغلی بهتری داشته باشید یا در ابتدا فقط هزینه ها را مد نظر داشته باشید.

هزینه های سالیانه زندگی دانشجویی در کانادا به طور میانگین شامل موارد زیر است:

هزینه مسکن۱۵ تا ۳۰ هزار دلار کانادا
هزینه های جاری خانه(آب، برق،گاز و…)۱۸۰۰ دلار کانادا
خوار و بار۱۱۰۰ دلار کانادا
کتاب و لوازم تحریر۸۰۰ دلار کانادا
حمل و نقل۱۰۰۰ دلار کانادا
پوشاک۱۸۰۰ دلار کانادا
تلفن و اینترنت۲۰۰۰ دلار کانادا
تفریحات و سرگرمی ها۶۰۰ دلار کانادا
بیمه و خدمات درمانی ۸۰۰ دلار کانادا
جمع کلحدود ۲۵ تا ۴۰ هزار دلار کانادا

اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

تحصیل در کانادا تنها فرصتی برای زندگی در یکی از کشورهای توسعه یافته با سطح رفاه اقتصادی بالا نیست بلکه باید به عنوان یک فرصت تحقیقاتی و آموزشی بزرگ نیز آن را ارزشمند دانست. در مقایسه با کشور آمریکا، شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا نسبتا آسان بوده و برای درخواست پذیرش و ویزا و همچنین امکان کار تمام وقت بعد از تحصیل نیز پروسه کوتاه تری پیش رو خواهید داشت. دانشجویان خارجی از طریق تحصیل فرصت دریافت اقامت دائم و همچنین امکانات بیشمار این کشور توسعه یافته را خواهند داشت. آنتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک در بین دانشجویان بین المللی محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر استان های کانادا دارند. یکی از اصلی ترین دلایل این محبوبیت وجود تعداد زیادی از دانشگاه های برتر کانادا در این سه استان می باشد.

برترین دانشگاه های کانادا

  1. دانشگاه تورنتو
  2. دانشگاه بریتیش کلمبیا
  3. دانشگاه مک گیل
  4. دانشگاه مک مستر
  5. دانشگاه مونترال
  6. دانشگاه آلبرتا
  7. دانشگاه واترلو
  8. دانشگاه وسترن
  9. دانشگاه کلگری
  10. دانشگاه کویین
  11. دانشگاه اتاوا
  12. دانشگاه یورک

سوالات متداول

شهریه ی دانشگاه های کانادا به صورت سالیانه هستند یا ترمی؟

به طور معمول شهریه ها از سمت دانشگاه به صورت سالیانه اعلام می شود ولی در بعضی موارد شهریه به صورت ترمی درج شده است که معمولا دانشگاه با گذاشتن اطلاعات لازم مشخص می کند که شهریه ترمی یا سالانه است.

آیا شرایط کار همزمان با تحصیل در کشور کانادا وجود دارد؟

دانشجویان بین المللی که به صورت تمام وقت تحصیل می کنند اجازه کار ۲۰ ساعت در هفته در زمان تحصیل در دانشگاه دارند و همچنین اجازه کار فول تایم یا ۴۰ ساعت در هفته در زمان تعطیلات مانند تعطیلات تابستانی دارند.

چه مدارک زبانی برای تحصیل در دانشگاه های کانادا مورد نیاز است؟

برای گرفتن پذیرش ارائه ی مدرک آیلتس یا تافل به دانشگاه برای دانشجویان بین المللی الزامی می باشد. نمره زبان مورد نظر هر رشته و هر دانشگاه متفاوت است و باید از طریق وب سایت دانشگاه بررسی شود.

آیا امکان گرفتن اقامت پس از تحصیل در کانادا وجود دارد؟

اکثر دانشگاه های کانادا دارای برنامه اجازه کار بعد از تحصیل هستند. با توجه به طول مدت تحصیل، تا سقف ۳ سال این اجازه برای شما صادر خواهد شد. با تحصیل و کار در کانادا شما می توانید با استفاده از برنامه های مهاجرتی فدرال و یا برنامه های استانی برای اقامت دائم کانادا در خواست دهید.

چه مدارکی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا مورد نیاز است؟

شرایط و مدارک مورد نیاز نسبت به رشته و دانشگاه مورد نظر متفاوت است ولی به طور کلی آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات سه سال آخر تحصیل، مدرک زبان آیلتس یا تافل و رزومه تحصیلی جزو مدارک اصلی هستند که دانشگاه از شما درخواست دارد.

آیا می توان در استان کبک کانادا به زبان انگلیسی تحصیل کرد؟

۳ دانشگاه کنکوردیا، مک گیل و بیشاپز از بین ۱۵ دانشگاه موجود در استان کبک به زبان انگلیسی تدریس می کنند. بقیه دانشگاههایی که در استان کبک قرار دارند تدریس به زبان فرنسوی انجام می شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *