ددلاین دانشگاه های کشور کانادا

ددلاین دانشگاه های کشور کانادا

قطعا یکی از گزینه های روی میز افراد متقاضی تحصیل در کشور خارجی، دانشگاه های کشور کاناداست. وجود دانشگاه های معتبری همچون دانشگاه تورنتو، مک گیل و بریتیش کلمبیا هر متقاضی را وسوسه میکند تا اولویت اول انتخاب مقصد تحصیل وی، کشور کانادا باشد. طبق رتبه بندی مراجع بسیار معتبر و معروف QS، Times Higher Education و Shanghai University، بیش از 30 دانشگاه کانادا در فهرست 300 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. طبق نظرسنجی اداره آموزش بین‌المللی کانادا، تقریبا ۸۵ درصد از دانشجویان از تحصیل در کانادا بسیار راضی بودند و ۹۰ درصد این کشور را به عنوان مقصدی برای ادامه تحصیل به دیگران توصیه کردند.اما یکی از مهمترین مراحل رسیدن به هدف ارزشمند تحصیل در کشور کانادا، اشراف داشتن به ددلاین دانشگاه های مورد نظر شما در کانادا زمان اپلای دانشگاه های کانادااست.

اهمیت اطلاع از ددلاین دانشگاه های کانادا

اهمیت دانستن ددلاین دانشگاه های کشور کانادا این است که زمان مناسب برای اپلای را از دست ندهید. اگر برای اپلای دیر اقدام کنید ممکن است یک ترم تحصیلی عقب بیفتید! کانادا و دانشگاه های آن همانند بسیاری از کشورهای دیگر، برروی برنامه ریزی دقیق تحصیلی تاکید بسیاری دارند.بنابراین بهتر است با برنامه ریزی هماهنگ باشید و برای تحصیل در دانشگاه ها، با تاخیر در شروع ترم تحصیلی، از برنامه ریزی اصلی روند تحصیل جا نمانید. همچنین باید با علم بر ددلاین دانشگاه، زمان اپلای خود را بگونه ای تنظیم کنید که پس از دریافت پذیرش از دانشگاه، فرصت کافی برای قدم های بعدی همچون دریافت ویزای تحصیلی کانادا داشته باشید.

زمان شروع ترم تحصیلی دانشگاه های کانادا

به طور کلی ترم تحصیلی دانشگاه های کانادا از اول سپامبر آغاز و تا پایان دسامبر ادامه می یابد. سپس همه دانشگاه ها به مدت ۲ هفته برای کریسمس تعطیل خواهند بود و بلافاصله پس از تعطیلی دو هفته ای، با شروع ماه ژانویه ترم جدید آغاز و در انتهای ماه سپتامبر به پایان خواهد رسید. در ماه سپتامبر نیز دانشگاه های به مدت یک هفته تعطیل هستند.

ددلاین دانشگاه های کشور کانادا

زمان پذیرش دانشگاه های کانادا

با توجه به زمان شروع ترم تحصیلی که توضیح داده شد، تخمین زمان پذیرش اکنون برای شما قابل حدس هست.با ما همراه باشید تا زمان پذیرش دانشگاه ها را بررسی کنیم.

پذیرش های اصلی در کانادا شامل سه زمان مجزاست:

  • پاییز
    • زمان شروع ترم تحصیلی در این پذیرش از ماه سپتامبر است. این ورودی اصلی دانشگاه هاست و تقریبا تمامی دوره های برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود.
  • زمستان
    • شروع ترم تحصیلی از ژانویه است و بیشتر مورد توج متقاضیانی است که پذیرش پاییز (دوره های اصلی) را از دست داده اند.در این پذیرش دوره های بسیاری برای دانشجویانی که از ورودی پاییز جا مانده اند در دسترس است.
  • بهار
    • زمان شروع از ماه می است(که به آن پذیرش می هم گفته می شود) و تعداد بسیار محدودی از دوره ها در آن ارائه می شود که البته هر دانشگاهی ورودی بهار را ارائه نمیدهد (تقریبا مشابه ترم تابستان دانشگاه ها در ایران!)

بنابراین نتیجه میگیریم بهتر است طوری برنامه ریزی کنید که ورودی پاییز را از دست ندهید.

از اپلای تا حضور در کلاس با توجه به ددلاین دانشگاه

برای درک بهتر و برنامه ریزی صحیح متناسب با ددلاین دانشگاه های کشور کانادا باهم مسیر اقدام برای اپلای و حضور در دانشگاه را از نگاه متقاضی بررسی می کنیم.

  • شش ماه قبل از پذیرش ژانویه
    • مثل بسیاری از موقعیت های دیگر، در پروسه پذیرش دانشگاه های کانادا نیز به درخواست هایی که زودتر ارسال شده باشند سریعتر رسیدگی می شود. بنابراین نباید فرصت را از دست داد و از ژوئیه برای برنامه ریزی اهداف خود پیرامون تحصیل در کانادا اقدام کنید.لیست کالج های مورد علاقه خود را پیدا کنید و دروس و فهرست مطالب رشته مورد علاقه خود را بررسی کنید.
  • ژوئیه تا آگوست (ماه ششم و پنجم قبل از ژانویه)
    • برای آزمون های متناسب با دانشگاه خود آماده شده باشید. بخصوص آزمون هایی مانند TOEFL, IELTS, GRE ,SAT که به خودی خود تا سه هفته به زمان نیاز دارند که پاسخ آنها را دریافت کنید.البته حادثه خبر نمی کند! بنابراین برای اتفاقات غیر منتظره نیز کمی زمان بخرید! شاید قبول نشدید و نیاز باشد باز اقدام به شرکت در آزمون ها کنید.برای اطلاع از آزمون های اصلی زبان انگلیسی پذیرفته شده توسط دانشگاه های کانادا و شرایط مهم تحصیل در این کشور اینجا کلیک کنید.
  • آگوست تا سپتامبر (ماه پنجم و چهارم قبل از ژانویه)
    • تمام مدارک را آماده کنید و سایت دانشگاه مورد نظر خود را برای بررسی ددلاین و زمانبندی پذیرش امسال بررسی کنید. درنهایت درخواست خود را برای پذیرش ارسال کنید. برای بررسی زمان اپلای و رشته های دانشگاهی امسال (۲۰۲۱) دانشگاه های کانادا به صورت یکجا از منابع خارجی استفاده کنید.
  • سپتامبر تا اکتبر (ماه چهارم و سوم قبل از ژانویه)
    • ماه قبل برای اپلای اقدام کردید و دانشگاه از طریق ایمیل پاسخ را برای شما ارسال خواهد کرد پس دائما حواستان به ایمیلتان باشد تا بتوانید سریعتر به ایمیل دانشگاه پاسخ دهید.سرعت زیاد و یا تاخیر شما در پاسخ حتی ممکن است به منجر به پذیرش و یا عدم پذیرش شما شود.
  • اکتبر تا نوامبر (ماه سوم تا دوم قبل از ژانویه)
    • به محض دریافت ایمیل پذیرش خود سریعا برای درخواست وام دانشجویی از دانشگاه اقدام کنید.کاریست زمانبر که باید در اولین فرصت پس از دریافت پذیرش دانشگاه نسبت به آن توجه لازم را داشته باشید.
  • نوامبر تا دسامبر (دوماه قبل از پذیرش ژانویه)
    • اکثر کلاس ها همان ابتدای ژانویه آغاز خواهند شد پس سعی کنید تا دسامبر به کانادا برسید.تمام مدارک را بردارید و برای تجربه فصل جدیدی از زندگی خود با لبخند وارد هواپیما شوید!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *